Psycholoog en Praktijk scoort een 8,8 uit 10 op basis van 1801 beoordelingen.

Olga Frinking

Therapeut Zaandam

Ronde Tocht 7
1507 CC Zaandam

Therapeut Zaandam

Welkom, mijn naam is Olga Frinking.

Als je aan de slag gaat met datgene wat jou belemmert om een fantastisch en gelukkig leven te leiden, maak je inzichtelijk wat er in jou en in je leven speelt. Hierbij kun je emoties en gevoelens tegenkomen waar je meer inzicht in wilt.

Wanneer deze emoties toegelaten worden en je kunt ze doorvoelen of begrijpen, dan kunnen ze verwerkt worden. Hierna volgt vanzelf de verandering.  De verandering gaan we verankeren in de toekomst, zodat je meer tools in handen hebt om met een toekomstige (vergelijkbare) situatie om te gaan op een manier die voor jou prettig is en je positieve resultaten geven. In zowel het verleden als in de toekomst gebeuren er nu eenmaal dingen die je positief of negatief opslaat in je systeem (fysiek, emotioneel, mentaal, spiritueel en energetisch). Hoe we met onze gedachten, gevoelens en emoties omgaan in het leven is bepalend of we daarin gelukkig kunnen zijn en mee kunnen bewegen in de stroming van het leven.

Ik werk vanuit het perspectief dat een probleem niet alleen fysiek, emotioneel of mentaal is, maar dat alle niveaus met elkaar verbonden zijn en elkaar ook beïnvloeden. Ook het energetische en spirituele niveau hoort hierbij. Spiritualiteit is onderdeel van het menselijk bestaan, je kunt het ook intuïtie noemen of je innerlijk verlangen naar iets wat groter is dan alleen het menselijk lichaam. Hoe je het ook wilt noemen, het is belangrijk dat al deze niveaus met elkaar in balans zijn.  Een disbalans op een of meerdere van deze niveaus kan uiteindelijk resulteren in blokkades en blokkades geven op enig moment altijd pijn als er niets mee gedaan wordt.

Fysiek gezien kun je denken aan pijn in je lichaam, een druk of een ongemak.  Maar je kunt je ook emotioneel voelen en/of nare gedachten hebben over jezelf, anderen of het leven in het algemeen.

De integrale behandelingen (o.a. technieken uit de hypnotherapie, NLP en energiewerk) leveren een positieve bijdrage aan o.a.:

* Het verminderen/oplossen van psychosomatische klachten.
* In balans brengen van lichaam en geest, ook na een operatie/ziekte.
* Je zelfvertrouwen.
* Wanneer je behoefte hebt aan ontspanning en/of extra energie (stress)
* Bij (over)vermoeidheid ( bijv. burn-out).
* Rouwverwerking
* Trauma